Vi söker kommunikatör!
close
EN

Nyheter

Vi söker kommunikatör!

Vill du arbeta med något som är viktigt för landsbygdernas utveckling? Är du kreativ och uppskattar att jobba brett, med flera olika uppgifter inom kommunikationsfältet? Har du en pedagogisk ådra? Då är det dig vi söker efter!

Leader och Leadermetoden finns i hela EU, och bara i Sverige finns det 40 Leaderområden. Leader Linné Småland är ett av dem, och täcker kommunerna Alvesta, Älmhult, Markaryd, Ljungby, Värnamo, Sävsjö och Växjö. Här arbetar vi med landsbygdsutveckling, och hos oss kan ideella föreningar, organisationer och företag söka pengar till sina projektidéer som på olika sätt bidrar till en levande landsbygd. På kontoret i Alvesta arbetar idag fem personer.

 

Rollen som kommunikatör

Kvalifikationer
Vårt kontor fungerar som länken mellan ett byråkratiskt regelverk och eldsjälarna i vårt område som vill driva utvecklingen framåt på sina platser. Din roll är bland annat att marknadsföra våra olika stöd och sänka tröskeln för att ta kontakt med kontoret. Därför är det viktigt att du vet hur du målgruppsanpassar kommunikationen. Du har förmågan att förklara rakt, enkelt och tydligt.

Som kommunikatör hos oss kommer du att leda, ansvara för och utveckla kommunikationsarbetet i vår verksamhet. Du kommer att träffa många olika målgrupper i olika sammanhang och behöver vara utåtriktad, lyhörd och bra på att samarbeta. En av våra målgrupper är unga mellan 13 och 25 år, och det är meriterande om du är insatt i den målgruppen. Vi arbetar särskilt för att stärka ungas inflytande i vår verksamhet.

Självledarskap är viktigt i rollen som kommunikatör hos oss. Du kommer att ha ett nätverk av andra Leaderkommunikatörer som bollplank utöver dina kollegor på kontoret, men du är ensam i rollen som kommunikatör hos oss. Därför är det viktigt att du är van vid att planera ditt arbete och kan hålla uppsatta tidsramar.

Du
behärskar även redigeringsprogram för att ta fram grafiskt material, till exempel Canva eller Adobe-paketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier och är van vid att fotografera.

Flera olika yrkeserfarenheter och/eller utbildningar kan vara relevanta för tjänsten. Därför välkomnar vi sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.


Arbetsuppgifter

• Leda och driva det strategiska kommunikationsarbetet


• Producera content och ansvara för sociala medier, hemsida och nyhetsbrev

• Stötta kollegor och styrelse med informations- och kommunikationsmaterial i olika sammanhang

• Grafisk formgivning, till exempel tryckt material

• Marknadsföring av olika projektstöd och projektinitiativ

• Presentera verksamheten på olika typer av event

• Följa upp och utvärdera kommunikationsarbetet

 

Övrigt

Du behöver tillgång till egen bil i tjänsten.

Vi är få personer som arbetar hos oss, vilket innebär att alla medarbetare kan behöva täcka upp för varandra vid exempelvis sjukdom eller ledighet.

Tjänsten är på 50% men går att kombinera med rollen som ungdomscoach hos oss, som är en 3-årig projektanställning på 50%. Meddela i din ansökan om du är intresserad av båda tjänsterna.

Anställningsvillkor

Omfattning: Tillsvidare, 50%. Provanställning kan komma att tillämpas.

Språk: God kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift.

Körkort: B-körkort krävs.

Lön: Efter överenskommelse.

Tillträdesdag: Efter överenskommelse.


Skicka ansökan

Vi hanterar ansökningar löpande fram till den 25 augusti. Din ansökan behöver innehålla personligt brev och CV. Ansökan skickar du till:
info@leaderlinne.se – märk ärenderaden med ”ansökan – kommunikatör”.

 

Kontaktperson
Åsa Westström, verksamhetsledare
asa@leaderlinne.se
070-560 02 62

 

 

Dela det här inlägget

Sök vårt smidigaste stöd

Vi brukar kalla det här stödet för litet, men är det verkligen sant?

I praktiken kan våra mikrostöd på upp till 20.000 kronor göra stor skillnad.

close
Tack för att du prenumererar på vårt nyhetsbrev