Vi söker en ny kollega!
Vill du komma och jobba med oss? Just nu söker vi en landsbygdsutvecklare till vårt kontor i Alvesta! Varmt välkommen med din ansökan.
Om jobbet
På Leader Linné Småland går offentlig, privat och ideell sektor samman för att driva en långsiktigt hållbar landsbygdsutveckling. Till oss kan företag och föreningar vända sig för att söka Leaderstöd – och på så vis förverkliga sina projektdrömmar i vårt område. Att stötta dem som söker finansiering hos oss är ett viktigt uppdrag vi har.
Leadermetoden har funnits i över 30 år och används i hela EU. Leader Linné Småland är ett av Sveriges 40 Leaderområden, och täcker kommunerna Alvesta, Sävsjö, Värnamo, Ljungby, Växjö, Älmhult, Markaryd.
Nu söker vi dig som är intresserad av utveckling på landsbygden, och kan utgå från vårt kontor i Alvesta. Som landsbygdsutvecklare kommer du att arbeta som projektcoach, ha kontakt med projektägare som driver landsbygdsprojekt, arbeta administrativt med handläggning, driva nätverk, utbilda och inspirera.
En viktig uppgift är att coacha projekt under hela processen. Du kommer att ha den första kontakten med projektägarna, hjälpa dem att utveckla sina idéer och ansöka, stötta i genomförandet och redovisningen och följa upp resultaten.
Arbetet innebär kontakt med flera olika målgrupper, till exempel ideella föreningar och företag. Du kommer också att möta människor i olika åldrar, och behöver anpassa ditt sätt att coacha i mötet med ungdomar. Du kommer också att ha kontakt med myndigheter, främst Jordbruksverket.
I arbetsuppgifterna ingår också att anordna och driva nätverksträffar, utbildningar och andra inspirationstillfällen. Du kommer även att vara en resurs i vårt kommunikativa arbete genom att informera på hemsida och i sociala medier.
Din profil
Vi tror att du som är nyfiken, och har en förmåga att lyssna in och ställa frågor, skulle passa hos oss. Vi letar efter någon som är utåtriktad och pedagogiskt lagd, och som kan presentera både skriftligt och muntligt i olika sammanhang. Det är viktigt att du är samarbetsinriktad och driven med ett starkt fokus på uppdraget och vilka vi ytterst är till för. Det är meriterande om du har erfarenhet av landsbygdsutveckling i någon form, antingen via arbetslivserfarenhet eller från eget ideellt arbete.
Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och självständigt kan planera och driva det hela vägen från start till avslut. Du kan också hålla dig inom satta tidsramar.
Noggrann och tålmodig är andra egenskaper som du känner igen dig i. Eftersom du kommer i kontakt med olika människor som söker projektstöd från oss är det viktigt att du är lyhörd, lugn och flexibel.
På vårt kontor arbetar även verksamhetsledare, ekonom och kommunikatör. Eftersom vi alla arbetar olika mycket och är få personer behöver vi kunna täcka upp för varandra. Det innebär att du också vid behov behöver vara en extra resurs i organisationen.
B-körkort och goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.
Om anställningen
Omfattning heltid
Visstidsanställning 1 oktober (eller enligt överenskommelse) - 31 december 2024 (med möjlighet till förlängning).
Placeringsort: Alvesta
Lön, arbetstider och tillträdesdag efter överenskommelse.
Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Välkommen med din ansökan, med CV och personligt brev, senast den 7 juli. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande.
Mejla din ansökan till asa@leaderlinne.se.
Frågor?
Kontakta verksamhetsledare Åsa Westström:
asa@leaderlinne.se
Tfn: 070-560 02 62